Sivut

sunnuntai 1. marraskuuta 2015

1. Mä sain sen käteen ja mietin, että...

... otanko mä liian ison palan purtavakseni.

Niin no tottahan se on, että kirja on vanha ja paksu. Mutta arvatkaa mitä! Se ei oo koskaan saanu mua karttamaan teosta. Ajallisesti ei välttämättä tuu oleen helpoin juttu lukea tota, mutta osaltani mä odotan sitä. Vanhat jutut kiehtoo mua jollain erityisellä tavalla, niissä on sitä ajan patinaa. Ja paksuus - se tarkoittaa sitä, että kirjaan on voitu tuoda erilaisia, mielenkiintoisia yksityiskohtia!


Miten just sä sen sanoisit?

... mä haluan lukea jotain, missä on murteita.

Murteet ovat myös asia, joka kiinnostaa minua erityisen paljon. Onnekseni minulla on yksi kaveri, joka on yhtä murrehullu kuin minä ja monesti meidän keskustelumme ovatkin eri murteiden eroista. Ennakkotietojeni perusteella osasin sanoa, että Tuntemattomassa sotilaassa eri murteita todellakin esiintyy.




... Rokka, here I come!

Joskus pari vuotta sitten saatiin tehtäväksi katsoa Tuntematon sotilas -elokuva koulua varten. Jo silloin kiinnitin huomioita joihinkin henkilöihin ja erityisesti heidän huumoriinsa. Oman hauskuutensa tuo toki jo edellä mainitut murteet, mutta tietysti kunkin henkilön oma huumori vielä lisää sitä. Elokuvaa katsoessani kiinnitin huomiota yhteen tiettyyn henkilöön, Rokkaan, joka jäi mieleen erityisesti sellaisena, jonka huumori kolahtaa juuri minulle. Odotan erityisen innolla, että pääsen tutustumaan Rokkaan paremmin!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti